Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona
korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania
funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony.
W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą
Polityką cookie.
Niezbędne pliki cookies:
Niezbędne pliki cookies pozwalają na korzystanie z podstawowych funkcji, takich jak bezpieczeństwo,
prawidłowe funkcjonowanie strony. Możesz je zmienić w ustawieniach przeglądarki, jednak może to
mieć wpływ na poprawne funkcjonowanie i działanie strony.
Analityczne pliki cookies:
Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki
czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są
najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Wszystkie dane są
zbierane anonimowo, dlatego nie identyfikują Cię personalnie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie
będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej
wydajności
Marketingowe pliki cookies:
Marketingowe pliki cookies pozwalają nam wyświetlać treści reklamowe dostosowane do Twoich
zainteresowań, zarówno na naszej stronie, jak i w sieci. Dzięki nim możemy analizować
skuteczność kampanii reklamowych oraz dostarczać spersonalizowane oferty. Te pliki mogą być
ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych. Jeśli zablokujesz ten rodzaj
cookies, reklamy, które widzisz, mogą być mniej dopasowane do Twoich preferencji.
Komentarz pt. “Inflacja ułatwia przerzucanie kosztów na klientów” Dariusza Świniarskiego
30.03.2022
Zapraszamy do dziennika Parkiet do komentarza Dariusza Świniarskiego naszego zarządzającego z zespołu zarządzania portfelami.
„Generalnie środowisko podwyższonej inflacji jest sprzyjającym otoczeniem dla wyników spółek. Pomimo rosnącej bazy kosztowej polskie firmy są w stanie przerzucać na klientów ponoszone wyższe koszty, z uwagi na rosnący realnie fundusz płac. Dodatkowo wysokie odczyty inflacji powodują wzrost cen produktów i usług w większości branż, stąd spółki mają dużą dyskrecjonalność w ustalaniu swoich cenników, gdyż klienci nie mają alternatywy i są zmuszeni akceptować nowe warunki cenowe.
Oczywiście te zależności kształtują się różnie w poszczególnych branżach. Sektor B2B, gdzie klienci mają większą siłę przetargową, ma mniejszą przestrzeń do przenoszenia rosnących kosztów na klienta. Natomiast w sektorze B2C klienci są przeważnie biorcami cen i to producenci dyktują obecnie warunki cenowe.
Szybko zmieniające się otoczenie makroekonomiczne, wpływa na zdynamizowanie wielu procesów gospodarczych. Pojawia się większa liczba spółek bankrutujących, a ci, którzy wytrwają, dziedziczą pozostały kawałek rynku, co w połączeniu z dźwignią operacyjną umożliwia wzrost realizowanych marż. Bieżący rok może być bardziej wymagający pod tym względem, gdyż znacząco wzrosną stopy procentowe, co zwiększy koszty obsługi długu i zmniejszy realną konsumpcję.”
Komentarz pt. “Inflacja ułatwia przerzucanie kosztów na klientów” Dariusza Świniarskiego
Zapraszamy do dziennika Parkiet do komentarza Dariusza Świniarskiego naszego zarządzającego z zespołu zarządzania portfelami.
Cały artykuł dostępny jest na parkiet.com