-
Produkty
Oszczędzanie i Emerytura
Klient firmowy
Osoby indywidualne
Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.
Rozmowa w Business Insider pt. „Nowoczesne platformy transakcyjne szansą dla segmentu TFI”
Zapraszamy do Business Insider do rozmowy pt. „Nowoczesne platformy transakcyjne szansą dla segmentu TFI” pomiędzy Panem Marcinem Żuchowiczem CEO e-point a naszym prezesem Piotrem Szulec.
„O tym, jakie są najważniejsze zmiany, które powinny wprowadzić Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, aby skutecznie walczyć o klientów w dynamicznie zmieniającym się świecie inwestycji oraz na czym polega konieczny do przeprowadzenia proces transformacji cyfrowej opowiadają Piotr Szulec, Prezes Skarbiec TFI oraz Marcin Żuchowicz, CEO e-point – firmy, która odpowiada za projekt i wdrożenie platformy Skarbiec24, która pozwala klientom na intuicyjne zarządzanie inwestycjami.”
Jakie są dzisiaj oczekiwania inwestorów i czy obecny model, w którym działają TFI, je spełnia?
Piotr Szulec: Jeśli chodzi o klientów TFI, to mamy dzisiaj dwa równoległe światy: grupę klientów, którzy wychowali się z nami, gdyż zaczęli inwestować w TFI z chwilą utworzenia tego typu podmiotów w Polsce po zmianie systemowej oraz grupę młodych osób, w wieku do 30-35 lat, którzy ten segment rynku omijają dość szerokim łukiem, gdyż żyją już w innym świecie – cyfrowym. I dzisiaj korzystają z innych produktów niż fundusze inwestycyjne. O ile TFI nie mają żadnego problemu z zagospodarowaniem klientów, którzy wyrośli razem z nimi, to mają problem z dotarciem do segmentu młodszego. Miały go wcześniej także banki i dzięki cyfryzacji w pewnym stopniu już go zagospodarowały, a TFI starają się obecnie podążyć tą samą ścieżką i dogonić banki.
Marcin Żuchowicz: Mogę się z tym tylko zgodzić — banki faktycznie stały się instytucjami cyfrowymi, natomiast jeśli chodzi o TFI, to w ciągu ostatnich 20 lat nie odnotowały one większej zmiany. Ten brak zmiany jest także wynikiem ogromnego sukcesu banków, które zmonopolizowały cyfrowego klienta i skutecznie go zamknęły w swoich mobilnych aplikacjach. TFI poddały się temu trendowi, czyli oddały bankom cyfryzację, która była ryzykownym, trudnym i kosztownym procesem, i zadowoliły się pozycją dostawcy produktu. Natomiast dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji rynkowej, że po pierwsze portfolio produktów, które oferują banki, jest bardzo duże i fundusze inwestycyjne nie są poprawnie zaopiekowane…
Cała rozmowa dostępna jest na businessinsider.com.pl