×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

Komentarz do wyniku w kwietniu 2023 roku

Fundusz w kwietniu wypracował wynik na poziomie 1,06% na tle benchmarku na poziomie 1,59%. Fundusz na koniec miesiąca miał alokację na poziomie zbliżonym do 100%.

W kwietniu rozpoczął się okres raportowania wyników za pierwszy kwartał 2023 roku. Na ten moment 85% spółek wchodzących w skład S&P500 opublikowało wyniki. Na poziomie sprzedaży 75% spółek podało wyniki powyżej oczekiwań a na poziomie zysku na akcje 79% podało wyniki wyższe od oczekiwań. Do ogólnego wzrostu indeksu i tym samym największego pozytywnego zaskoczenia przyczyniły się spółki z sektorów Health Care, Consumer Discretionary oraz Utilities.

W sektorze artykułów konsumenckich pozytywne niespodzianki przychodowe odnotował Amazon.com (127,36 mld USD w porównaniu do 124,60 USD mld USD), General Motors (39,99 mld USD w porównaniu z 38,55 mld USD) i Ford Motor (41,47 mld USD w porównaniu z 39,25 mld USD). W efekcie stopa wzrostu przychodów w sektorze towarów konsumpcyjnych wzrosła z 6,6% do 9,2%.

Chcielibyśmy również przypomnieć, że nasza strategia inwestowania i patrzenia case-by-case jest naszym zdaniem najbardziej zasadna w przypadku funduszy tematycznych. Dokonywane zmiany na portfelu były, są i będą funkcją oceny wyników oraz prognoz pojedynczych spółek, ponieważ w naszej ocenie nawet w ramach podobnych segmentów można dostrzec spore różnice w momentum biznesowym.

Pozycjonowanie i strategia

Portfel lokuje aktywa w akcje spółek zagranicznych charakteryzujących się ugruntowana pozycją rynkową oraz silnymi przewagami konkurencyjnymi. W związku z tym, że globalne, rozpoznawalne marki możemy znaleźć praktycznie w każdym sektorze, dywersyfikacja sektorowa jest w tym funduszu bardziej dostrzegalna. Spółki te może nie rosną tak szybko i intensywnie w ujęciu nominalnym jak przedsiębiorstwa wyselekcjonowane do portfela Skarbiec Spółek Wzrostowych, ale to właśnie dzięki selekcji globalnych liderów w swoich branżach charakteryzujących się silnymi przewagami konkurencyjnymi, których biznesy rosną relatywnie szybciej niż całej branży, ryzyko inwestycyjne portfela rozumiane przez jego zmienność jest na niższym poziomie niż w przypadku Skarbiec Spółek Wzrostowych.

Konsekwentnie wierzymy w filozofię działania i strategię, która naszym zdaniem jest w stanie zapewnić znaczący sukces biznesowy zarówno w krótkim jak i długim terminie. Fundusz realizuje strategię inwestowania tematycznego w spółki wygrywające w swoich segmentach. Inwestując w firmy B2C oraz B2B skupiamy się na obszarach takich jak rozrywka, dobra pierwszej potrzeby, dobra luksusowe, transport, nowoczesny przemysł czy finanse, które biznesowo wygrywają dzięki swojej marce. Niejednokrotnie są to spółki działające zarówno na rynkach rozwiniętych jak i rozwijających się, charakteryzujące się silnym i rozpoznawalnym brandem, dzięki czemu mogą generować ponadprzeciętne wyniki w swoich segmentach.
Back to top
Dziękujemy za wypełnienie formularza Nasz agent wkrótce się z Tobą skontaktuje. Zamknij